Uutiskommentti
Jonna Vuokola, 29.4.2011, 17:41Tietotekniikasta ei osata puhua selkokielellä

Rikkinäinen puhelin oli hauska leikki lapsuudessa. Harva meistä vain ymmärsi, että leikki jatkuu aikuisuudessa. Työelämässä on täysi työ säilyttää viestin sisältö ehjänä.
Ja kun puhutaan tietotekniikasta, sanoma menee yksinkertaisesti yli ymmärryksen.
Vajaa kolmannes yritysjohtajista tietää, mitä ict yrityksessä tekee. Tietotekniikan liiton ja Sofigaten tuore selvitys kertoo hämmentävää tarinaa tietotekniikkaan liittyvistä hahmotusongelmista suomalaisyrityksissä.
Hyvä vierailija!
Arkistomme on vain rekisteröityneiden käytettävissä.
Jos sinulla on jo käyttäjätunnus Tietoviikkoon, kirjaudu sisään.
"CIO-piirit, harmoninen kokonaismaisema, suvereeni itseilmaisu, Nokia-ilmiö"... ja tämä artikkeliko oli esimerkki kaivatusta selkokielestä?
Siis, mikään ei ole muuttunut , edelleenkään...harmin paikka
Tuskinpa yritysjohto hankkii yritykseen ict:tä jos ei tiedä mihin sitä käytetään ja mitä se tekee.
Viimeisen kappaleen ymmärsin. Siitä pisteet!


Ilmoituksesi käsitellään seuraavan työpäivän kuluessa.